Friday 2 September 2016

Ulasan ☞ Langkah-langkah Mencegah Pembiakan Nyamuk Aedes

Gambar tersebut menunjukkan maklumat tentang langkah-langkah mencegah pembiakan nyamuk aedes. Antaranya ialah membuat semburan kabus di sekitar kawasan perumahan pada waktu pagi dan petang. Selain itu, kita hendaklah menutup bekas takungan air dengan rapat agar nyamuk aedes tidak dapat membiak. Di samping itu, kita perlu membersihkan tempat-tempat yang boleh menakung air seperti longkang dan pelapik pasu bunga untuk menghapuskan tempat pembiakan nyamuk aedes. Kita juga hendaklah membubuh ubat Abate ke dalam kolah untuk membunuh jejentik. Kesimpulannya, kita perlu berusaha untuk mencegah pembiakan nyamuk aedes demi kebaikan bersama.

27 comments:

  1. SuperπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ’™πŸ’šπŸ’›πŸ’œπŸ’™πŸ’šπŸ’›πŸ’œ

    ReplyDelete
  2. Boleh saya taip dekat buku kerja sekolah saya πŸ˜πŸ˜‚

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🀣🀣🀣🀣

      Delete
    2. kalau nak buat kerja sekolah tak bolehlah tiru dalam gogle.. awak kena cuba fikir sendiri supaya otak awak berkembang... untuk mendapatkan idea awak kenalah banyak baca buku :)

      Delete
  3. this is so pendek tapi tq cause share ilmu

    ReplyDelete
  4. membantu tetapi tidak membantu dan sangat membantu

    ReplyDelete
  5. Terlalu pendek...klau cikgu saya ni bagi B terus untuk ulasan ni

    ReplyDelete
  6. haha pendek skit. sbb tkde huraian sgt

    ReplyDelete
  7. Mantapss......membantu betulsss

    ReplyDelete
  8. Sangat Bagus.πŸ“ƒπŸ“ƒπŸ“ƒ

    ReplyDelete
  9. Ulasan contoh ini untuk menolong saya menulis ulasan yang terbaik dan sangat kualiti.Kamu tak berhenti tulis ulasan dan karangan kerana ulasan ini menolong semua murid untuk menulis ulasan yang terbaik dan berkualiti.Saya sangat suka isi - isi dalam ulasan ini kerana isi itu banyak kualiti.Terima kasih untuk post ulasan ini untuk murid.Terima kasih banyak.

    ReplyDelete

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...