Sunday 22 March 2015

Laporan - Lawatan Sambil Belajar ke Kilang Biskut Julie

Lawatan Sambil Belajar ke Kilang Biskut Julie
SJK (C) Chung Hwa Wei Sin

                Pada  20 Mac 2019, Persatuan Bahasa Malaysia SJK (C) Chung Hwa Wei Sin telah mengadakan lawatan ke Kilang Biskut Julie yang terletak di Alor Gajah, Melaka.
               
                Tujuan lawatan ini diadakan adalah untuk memberikan pendedahkan kepada murid-murid tentang  cara-cara membuat biskut. Lawatan ini telah disertai oleh 25 orang murid dan diiringi oleh 2 orang guru penasihat, Cikgu Sunita dan Cikgu Farlina.

               Rombongan kami tiba di pekarangan kilang pada pukul 9.30 pagi. Ketibaan kami telah disambut mesra oleh penyelia kilang, Encik Kho. Beliau memberikan  taklimat ringkas tentang peraturan kilang sebelum membawa kami melawat ke dalam kilang tersebut.

              Encik Kho memberi penerangan kepada kami tentang setiap proses untuk menghasilkan biskut Julie. Kami memasang telinga untuk mendengar penerangan beliau sambil membuat catatan pada buku nota masing-masing.

                 Kami telah berpeluang untuk melihat dengan lebih dekat dari proses pengadunan sehinggalah proses pembungkusan biskut. Kami juga dijamu dengan biskut yang enak dan ranggup. Sebelum beredar, kami berkesempatan untuk membeli biskut yang baru siap dibungkus dengan harga yang lebih murah daripada harga pasaran.

                Lawatan pada kali ini telah memanfaatkan semua murid. Kami berharap agar lawatan seperti ini akan diadakan lagi pada masa hadapan. Sekian, terima kasih.



Yang benar,                                                                      22 MAC 2015.                                                                 
       Lina
_______________
( LINA TAN )
Setiausaha,
Persatuan Bahasa Malaysia,
SJK (C) Chung Hwa Wei Sin.



8 comments:

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...