Monday 24 August 2015

Hari Kantin Sekolah Saya

          Pada hari minggu yang lalu, sekolah saya telah mengadakan Hari Kantin. Tujuan Hari Kantin diadakan adalah untuk mengumpul duit bagi membeli komputer baharu dan bahan bacaan perpustakaan. Aktiviti ini melibatkan semua guru dan murid-murid tahun enam.

          Pada pukul 7.30 pagi, kami telah berhimpun di kantin. Guru Penolong Kanan, Puan Khoo memberikan taklimat ringkas kepada murid-murid. Kemudian, beliau membahagikan kami kepada beberapa kumpulan untuk menjalankan tugas.

          Kumpulan A menghias gerai-gerai dengan belon dan reben dengan beraneka warna. Kumpulan B menyusun barang-barang jualan di setiap gerai dengan kemas. Kumpulan C pula membantu guru menyediakan kupon untuk dijual kepada para pengunjung. Semua murid melaksanakan tugas yang diamanahkan dengan bersungguh-sungguh bagai aur dengan tebing.

          Kira-kira pada pukul 9.00 pagi, pengunjung berpusu-pusu ke sekolah. Kami melayan para pengunjung dengan mesra dan berbudi bahasa. Ada murid yang memperkenalkan barang jualan kepada pengunjung dan ada juga murid yang menarik perhatian pengunjung dengan promosi "Beli Satu Percuma Satu" dan cabutan bertuah. Suasana di kantin sekolah meriah sekali.

          Pada pukul 1.00 petang. Hari Kantin telah berakhir. kami pun mengemas barang-barang dan membersihkan kawasan kantin. Hari Kantin mendapat sambutan yang hangat daripada ibu bapa dan murid-murid. Semua barang jualan kami telah habis dijual.

          Guru Besar sangat berbesar hati kerana Hari Kantin berjalan dengan lancar. Beliau mengucapkan terima kasih kepada semua warga sekolah yang menjayakan aktiviti ini. Kami berasa letih tetapi gembira kerana boleh menyumbang tenaga kepada pihak sekolah.

15 comments:

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...