Sunday 23 August 2015

Perpustakaan Sekolah Saya

            Nama saya Aisyah Najihah. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Di sekolah saya ada sebuah perpustakaan yang besar dan bersih.
            Perpustakaan sekolah saya terletak di blok A. Di perpustakaan sekolah saya terdapat pelbagai kemudahan seperti meja, kerusi, sofa, komputer, mesin pencetak dan alat penghawa dingin.
            Di dalam perpustakaan terdapat pelbagai jenis bahan bacaan dalam Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Cina. Contohnya buku cerita, buku rujukan, novel, komik, surat khabar, kamus dan banyak lagi. Semua bahan bacaan disusun di atas rak buku dengan rapi.
            Pada waktu rehat, murid-murid akan berkunjung ke perpustakaan. Murid-murid boleh membaca buku dan meminjam buku kesukaan mereka di perpustakaan. Murid-murid mesti senyap semasa berada di dalam perpustakaan.
            Setiap hari, pustakawan akan bertugas di dalam perpustakaan. Pustakawan bertanggungjawab untuk merekodkan buku yang dipinjam oleh murid-murid dan mengemas buku-buku di dalam perpustakaan. Murid-murid yang  melanggar peraturan perpustakaan akan didenda.

            Perpustakaan ialah gedung ilmu. Saya berharap semua murid akan menghargai kemudahan di dalam perpustakaan dan menggunakannya dengan baik.

5 comments:

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...