Sunday 16 August 2015

Kemalangan Jalan Raya


                        Pada suatu petang, saya berjalan kaki pulang dari sekolah selepas tamat latihan badminton.

                        Tiba-tiba, saya terdengar satu bunyi dentuman yang kuat. Alangkah terkejutnya, saya melihat sebuah kereta Proton Waja telah berlanggar dengan sebuah motosikal di hadapan sekolah.

                        Tanpa berlengah-lengah, saya pun berlari ke pondok telefon awam yang berdekatan untuk menghubungi pihak polis dan hospital. Banyak orang mengerumuni tempat kejadian itu.

                        Penunggang dan pembonceng motosikal itu cedera parah. Mereka meniarap di tengah jalan. Badan mereka berlumuran darah. Pemandu kereta pula cedera ringan. Dia mengerang kesakitan sambil meminta tolong. Bahagian hadapan kereta itu telah remuk dan cermin kereta pecah berkecai. Beberapa orang pemuda yang baik hati telah membantu pemandu kereta itu keluar dari keretanya.

                        Tidak lama kemudian, kereta ambulans dan kereta polis pun sampai di tempat kejadian. Anggota polis segera mengawal kesesakan lalu-lintas manakala anggota penyelamat pula mengusung mangsa kemalangan itu ke dalam kereta ambulans.

           Selepas itu, orang ramai pun bersurai. Saya segera meneruskan perjalanan untuk pulang ke rumah. Saya akan berhati-hati semasa berada di jalan raya kerana malang tidak berbau.



No comments:

Post a Comment

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...