Sunday 3 August 2014


Surat Tidak Rasmi

                                                                       No. 8, Lorong Bukit Ubi 33,
                                                                             25200 Kuantan,
                                                                             Pahang Darul Makmur.

                                                                             24 JULAI 2014.

Menemui sahabatku, Adi yang kini berada di Segamat, Johor. Semoga saudara berada dalam keadaan sihat walafiat.
Saudara,
            Apa khabar saudara di sana? Saya dan keluarga di sini sihat-sihat sahaja.
            Sudah sebulan lamanya saya dan keluarga berpindah ke Kuantan. Saya sudah dapat membiasakan diri dengan persekitaran di sini. Dalam warkah ini akan saya ceritakan keadaan di sekolah baharu saya.
            Saya ditempatkan di SJK (C) Chung Ching kerana sekolah ini berdekatan dengan rumah saya. Sekolah ini besar dan bersih. Setiap hari, saya akan berjalan kaki ke sekolah. Perjalanan dari rumah saya ke sekolah hanya mengambil masa 10 minit sahaja.
            Di sekolah ini terdapat tiga blok bangunan, iaitu blok A, blok B dan blok C. Di sekolah ini dilengkapi pelbagai kemudahan seperti bilik darjah, bilik muzik, makmal komputer, makmal sains, kantin, dewan, perpustakaan yang berhawa dingin dan padang yang luas. Di sini juga terdapat taman sains dan pondok bacaan. Kami dapat menghabiskan masa lapang dengan melakukan aktiviti yang berfaedah di sini.
            Guru besar sekolah ini ialah Encik Tang. Beliau seorang Guru Besar yang tegas tetapi penyayang. Di sekolah ini ada 75 orang guru dan 1100 orang murid. Guru-guru di sini ringan tulang dan berdedikasi. Murid-murid pula baik hati dan peramah.
Saya belajar di Tahun Lima Budi. Guru kelas saya ialah Puan Fong Hui Ling. Cikgu Fong telah melantik saya sebagai ketua kumpulan. Saya telah berkenalan dengan ramai kawan di sini. Mereka banyak membantu saya dalam pelajaran.
Saudara,
            Bagaimanakah keadaan sekolah dan kawan-kawan di sana? Saya amat merindui kalian. Saya bercadang untuk pulang ke Segamat pada cuti sekolah yang akan datang. Dapatlah kita berjumpa dan beromong kosong.
            Sekian sahaja coretan saya buat kali ini. Sampaikan salam rindu daripada saya kepada kawan-kawan kita di sana. Sekian, terima kasih.

                                                                                                      Sahabatmu,        
                                                                          Amirul

No comments:

Post a Comment

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...