Sunday 22 September 2013

Kebaikan Menonton Televisyen


          Televisyen merupakan sejenis media elektronik yang memainkan peranan penting dalam kehidupan kita. Dewasa ini, hampir setiap rumah mempunyai sebuah televisyen.

          Menonton televisyen boleh memberi banyak kebaikan kepada kita. Melalui televisyen, para penonton boleh mendapat maklumat tentang ramalan cuaca. Dengan itu, kita boleh membuat persediaan awal bagi menghadapi bencana-bencana yang diramalkan akan berlaku.

          Selain itu, rancangan berita yang disiarkan melalui televisyen membolehkan kita mengetahui hal ehwal semasa yang berlaku di dalam mahupun di luar negara. Kita akan memjadi lebih peka terhadap perkembangan semasa.

          Dalam pada itu, para murid boleh menambahkan pengetahuan melalui rancangan berunsurkan pendidikan yang disiarkan melalui televisyen. Murid-murid tidak akan berasa bosan dengan hanya membaca buku sahaja.


          Di samping itu, kita boleh mengisi masa lapang kita dengan menonton televisyen di rumah. Di samping melapangkan fikiran, kita boleh mengeratkan hubungan kekeluargaan. Kita juga dapat mengelakkan diri daripada terjebak dalam aktiviti-aktiviti yang tidak sihat seperti merokok dan melepak.

          Televisyen sememangnya berguna dan penting kepada kita. Kita hendaklah pandai memilih rancangan televisyen yang sesuai dan memanfaatkan kita.

14 comments:

  1. very good. thanks for sharing

    ReplyDelete
  2. can you do a short one please

    ReplyDelete
  3. Terima kasih kerana share.
    Karangan yang sangat berkualiti.

    ReplyDelete
  4. So very good😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

    ReplyDelete
  5. Bro there was a spelling mistake it is in third perrengan last sentence 'memjadi'

    ReplyDelete

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...