Sunday 22 September 2013

Sekolah Saya


          Nama saya Anusha Dewi. Saya menuntut ilmu di SJK (C) Kuang Hwa. Sekolah saya terletak di Bandar Indera Mahkota, Kuantan .

          Sekolah saya besar dan bersih. Di sekitar kawasan sekolah saya telah ditanami pokok bunga yang cantik. Sekolah saya  dilengkapi pelbagai kemudahan seperti kantin, dewan, bilik muzik, bilik komputer, makmal sains, perpustakaan yang berhawa dingin dan padang yang luas.

          Di sekolah saya juga terdapat taman sains dan pondok bacaan. Pada waktu rehat, murid-murid suka bersiar-siar atau membaca buku di sana. Semua murid wajib mematuhi peraturan dan menjaga kebersihan kawasan sekolah.

          Guru besar sekolah saya ialah Encik Hong Kong Yean. Beliau seorang guru besar yang tegas tetapi penyayang. Beliau amat mengambil berat tentang pelajaran murid-murid. Di sekolah saya terdapat 82 orang guru dan 1100 orang murid. Guru-guru di sekolah saya ringan tulang dan berdedikasi. Murid-murid pula peramah dan berbudi bahasa. Murid-murid sentiasa pasang telinga semasa guru mengajar di dalam kelas.

          Pada setiap hari Isnin, sekolah saya akan mengadakan perhimpunan di dewan sekolah. Apabila loceng sekolah berbunyi pada pukul 7.40 pagi, murid-murid akan beratur ke dewan untuk perhimpunan. Waktu persekolahan di sekolah saya bermula dari pukul 7.40 pagi hingga 1.10 petang.

          Saya sangat sayang akan sekolah saya. Saya amat bertuah kerana dapat belajar di sekolah ini.

         

7 comments:

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...