Sunday 1 September 2013

Taman Permainan di Tempat Tinggal Saya

          Nama saya Ana. Saya tinggal di Taman Mewah. Tidak jauh dari rumah saya ada sebuah taman permainan.

          Ramai orang suka berkunjung ke taman permainan terutamanya pada waktu pagi dan waktu petang. Taman permainan ini sangat bersih dan cantik. Di sekeliling taman permainan ini telah ditanami pepohon yang rendang dan menghijau.

          Di taman permainan ini terdapat pelbagai kemudahan seperti pondok rehat, bangku, tong sampah, pondok telefon awam, trek joging dan padang yang luas. Di taman ini juga terdapat alat permainan seperti jongkang-jongket, papan gelongsor, buaian, dan palang besi. Ramai kanak-kanak suka menghabiskan masa lapang mereka di sini.

          Pada setiap petang, saya dan keluarga akan mengambil angin di taman permainan ini. Saya suka menunggang basikal manakala abang pula suka bermain kasut roda di taman permainan ini. Dua orang adik kembar saya yang masih kecil pula suka bermain papan gelongsor dan jongkang-jongket. Seperti biasa, ayah dan ibu akan bersembang di bawah pokok yang rendang sambil memerhatikan kami.

          Pada waktu senja, suasana di taman permainan begitu meriah dengan suara gelak ketawa kanak-kanak. Di taman permainan inilah tempat kami beriadah dan bersuka ria. Dengan adanya taman permainan ini, kami boleh mengisi masa senggang kami dengan melakukan aktiviti yang berfaedah di samping mengeratkan hubungan silaturahim.

          Saya berasa sangat gembira kerana dapat beriadah di taman permainan bersama-sama keluarga saya. Kami akan sentiasa menjaga kebersihan dan keceriaan taman permainan ini.

5 comments:

  1. Bòooooooooooooooooooooooooooooooooooo😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝😝

    ReplyDelete
  2. Noøųqwèŕtþþýùìòpĺķjhģfďßźxçvbñmqwə

    ReplyDelete
  3. 😑😑😑😑😑😑👎👎👎👎

    ReplyDelete

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...