Friday 6 July 2012

Hobi Saya




 Semua orang mempunyai hobi. Begitu juga dengan saya. Hobi saya ialah menunggang basikal.
            Saya suka menunggang basikal sejak berumur lima tahun lagi. Pada hari jadi saya, ibu bapa telah menghadiahi saya sebuah basikal BMX. Setiap petang, bapa mengajar saya menunggang basikal di padang yang luas.
            Pada mulanya, saya asyik terjatuh dari basikal. Namun, saya tidak berputus asa. Ibu bapa juga mendorong saya supaya mencuba lagi. Selepas beberapa minggu, saya pun pandai menunggang basikal.
            Pada masa lapang, saya akan menunggang basikal di taman rekreasi bersama-sama kawan saya. Kadang kala, saya berbasikal ke sekolah. Hobi ini bukan sahaja dapat mengisi masa lapang saya malahan dapat menyihatkan badan saya. Oleh itu, badan saya cergas dan otak saya cerdas.
            Pada setiap hari minggu, saya akan mencuci basikal saya dengan air sabun. Saya juga menggilap basikal saya sehingga berkilat-kilat. Pada waktu malam, saya akan mengunci basikal saya di garaj kereta agar tidak dicuri orang. Saya sangat sayang akan basikal saya.
            Saya berasa gembira kerana mempunyai hobi yang baik. Saya berharap agar hobi saya akan berterusan sehingga saya dewasa.

7 comments:

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...