Sunday 8 July 2012

Majlis Hari Lahir Saya



 
                                Pada hari minggu yang lepas, saya telah meraikan hari jadi saya yang ke-12 di rumah saya. Saya telah menjemput semua rakan sekelas ke majlis hari jadi saya.
                        Pada hari tersebut, ayah dan abang sibuk menghias ruang tamu dengan belon dan reben yang beraneka warna. Saya dan kakak pula membantu ibu menyediakan makanan di dapur.
                           Ibu telah menyediakan pelbagai jenis makanan yang enak. Antaranya ialah nasi minyak, mi goreng, ayam goreng, keropok, agar-agar, jus buah-buahan dan lain-lain lagi. Ibu juga membuat sebiji kek yang besar untuk saya. Kami menghidangkan makanan dan kek di atas meja.
                        Kira-kira pada pukul 6.00 petang, kawan-kawan pun tiba. Mereka membawa hadiah untuk saya. Saya menyambut kedatangan mereka dengan tangan terbuka. Semua kawan berdiri mengelilingi saya. Kami menyanyi lagu “Selamat Hari Jadi” sambil bertepuk tangan dengan gembira.
                        Selepas membuat hajat, saya pun meniup lilin lalu memotong kek. Saya menjemput kawan-kawan menikmati kek dan makanan yang dihidangkan di atas meja.
                        Selepas menjamu selera, kami bermain permainan cari cucu dan meniup belon di halaman rumah. Saya juga mengambil gambar bersama kawan-kawan untuk dijadikan kenangan.
                        Pada pukul 10.00 malam, majlis hari jadi saya telah berakhir. Semua kawan pun pulang ke rumah ke rumah masing-masing. Saya berasa sangat gembira kerana mendapat banyak hadiah pada hari jadi saya.

23 comments:

  1. Karangan yg bagus dn menarik

    ReplyDelete
  2. Karangan yg bagus dn menarik

    ReplyDelete
  3. Fucker lah engkau ni kan tak Menarik!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. AN ERROR OCCURRED hbrefbhiedcibudwcjkniywiybwriuufbwriubfuirwbfbviurwiruebcrfubiwrfibuubwrfubeiucbererubifubiferuuibervuowifubfwrbuowrfhorwiufrwhuowrfkubwruibhfiorwwrioub€.,.gdejegfjogefjiouegfiueruginureverguigreiiuvreiirfjeiih3roifeiurfirefnuorefiojrefjoifrh9i3oireoiheoierieorinreioroineoinefrnioeroinefroiiorghreu9gu9hrefoifheroihrf

    ReplyDelete
  6. Terima kasih Cikgu karangan ini membantu untuk saya

    ReplyDelete
  7. Terima kasih untuk karangan ini

    ReplyDelete
  8. This karangan is very nice

    ReplyDelete

Mata Pelajaran Kegemaran Saya

Nama saya ialah Jasmine Lee. Saya belajar di SJK (C) Chung Hwa Wei Sin. Mata pelajaran kegemaran saya ialah Bahasa Melayu.             Baha...